Monday, August 21, 2017

Review Nature Republic Aloe Vera

English & Indonesian
English>>
This product is a famous skincare lately, especially for acne survival. Nature Republic Shooting and Moisture 92%  ALOE VERA SHOOTING GEL. It is a korean skincare.
Nature Republic Shooting and Moisture 92%  ALOE VERA SHOOTING GEL packaging

Me bought this coz many of beauty influencer talk about this and  told that it can help cure or reduce acne. It can applied as facial mask, and cause of I run out my masks, I deciced to buy it and and use it as facial mask. It cost IDR 150.000 and I don't know whether it is reasonable price or no. Ah, nevermind.

How I apply this gel? There many ways to apply this.As I said, I prefer to use this as facial masker. I applied this every nignt before sleep in -/+ 1hour or every morning. Some of them soaked to my skin. And I washed the remaining.
Nature Republic Shooting and Moisture 92%  ALOE VERA SHOOTING GEL 

So..I've been use this product for 3 weeks. Its really shooting, mild and have good smell. There isn't significant difference between before and after I used this. But at least, it didn't give me bad effect after using this product. Beside that, since I use this product, my face ignored from acne.

I can say this proved can reduce and prevent acne appearance.

Beside as facial mask, as I read in many testimony, some people use this as mousturizer or make up base. Or as facial mask and even hair mask.

RECOMENDED. Score: 8.5/10
-----------------------------------------------------

Indonesia>>
Produk yang satu ini lagi nge-hits banget dah. Terutama buat yang acne survival. Nature Republic Shooting and Moisture 92%  ALOE VERA SHOOTING GEL. Ini produk dari Korea, dan masuk dalam list Korean Skincare.

Saya beli ini karena banyak yang bilang bisa mengobati dan mengurangi jerawat. Ini bisa dijadikan sebagai masker wajah juga, dan karena saya sedang butuh masker wajah karena dah kehabisan stok,  saya beli deh. Saya beli bareng kakak saya, nitip di dia karena males ribet onilne. Eh bayarnya IDR 150.000. Saya nggak tahu itu termasuk mahal sih dibanding harga normalnya. Ah sudahlah.

How I apply this gel? Ada banyak cara untuk mengaplikasikannya.Saya lebih milih buat pakai sebagai masker wajah. Saya pakai tiap malam sebelum tidur selama -/+1 jam. Sebagian akan meresap ke kulit kita, dan sisanya saya cuci dengan air bersih (sabun muka).

Jadi Saya udah pakai selama 3 minggu. Ini menenangkan kulit banget, sejuk, dan wanginya enak. Nggak ada perbedaan signifikan sih antara sebelum atau sesudah pakai ini. Tapi setidaknya nggak memberikan efek yg buruk di wajah saya.  Selain itu, rasanya semenjak pakai ini, wajah saya nggak pernah muncul jerawat (bruntusan) seperti sebelum rutin pakai ini.

Saya bisa bilang lah kalau NR gel ini bisa mengurangi, mengobati, dan menghalangi munculnya jerawat.

No comments:

Post a Comment

Comments here